Posted by: bugraphicslab | March 5, 2011

OpenGL – 3B Pozisyonu Bulmak

Arkdaslar bu haftaki toplantimizda OpenGL ekraninda fare ile tiklanan ucgenin renk degistirmesinden bahsetmistik. Iste bu isi yapabilmeniz icin baslangicta ekran uzerine fare ile tikladiginizda, tikladiginiz noktanin 3Boyutta hangi koordinatlara karsilik geldigini bulabilmemiz gerekmektedir.

Bunun icin asagidaki kaynaktan faydalanabilirsiniz:

Mouse ile 3Boyutlu noktayi secmek

Daha sonrasi ise sizin programlama yeteneginize kalmis.Eger tikladiginiz noktanin koordinatlari ucgenin icerisinde ise o ucgeni renklendirirsiniz degil ise degisiklik olmaz. Hatta basit bir oyun bile yazabilirsiniz. Yanlis yere tikladikca puanini azaltirsiniz oyuncunun. 🙂 Diger butun olasiliklar size kalmis.

Gelecek haftalar klavyeden bir tusa basarak degil surekli olarak goruntulerimizi cizdirecegiz ve animasyon nasil olusturulur nesnelerimize surekli haraketlilik nasil kazandirabiliriz bunlari inceleyecegiz.

(NOT: Noktanin ucgenin icinde olup olmadigini bulamayan arkadaslara yardimci olabilirm. Fakat biraz mantik ve biraz arastirmayla bulabileceginizden eminim.)


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: