Posted by: bugraphicslab | March 20, 2011

OpenGL Hafta 4 – Hafta 5

Merhaba arkadaşlar,

Bu haftaki toplantımızda sanırım hepimiz yorgunduk. Uzay gemimizin (Yada şeklimiz de diyebiliriz) kendi etrafında dönme ve ilerleme işlemi üzerinde çalışmıştık.

Hatamızın sebebi:

yc+=sin((rz))*(0.1);
xc+=cos((rz))*(0.1);

formüllerimizde değil eklediğimiz math.h kütüphanesindeki sin ve cos fonksiyonunun açı olarak derece değil radyan olarak işlem yapmasıydı.

bu sebeple yazdığımız kod:

yc+=sin((rz*PI/180))*(0.1);
xc+=cos((rz*PI/180))*(0.1);

şeklinde olması gerekmektedir.

tabiki PI sayısını belirtmemiz gerekmekte;

#define PI 3.14159265

Şimdi aşağıdaki kod satırlarını çizim yaptığımız nesnenin öncesinde yazdığımızda istediğimiz sonucu elde edebiliriz.

glLoadIdentity();
glTranslatef(xc,yc,0.0);
glRotatef(rx,1.0,0.0,0.0);
glRotatef(ry,0.0,1.0,0.0);
glRotatef(rz,0.0,0.0,1.0);

Hafta 4 ve Hafta 5’te yazdığımız kodları aşağıdaki linkten bulabilirsiniz:

Hafta 4- Hafta 5 CPP dosyası


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: