Posted by: bugraphicslab | November 24, 2011

OpenGL Doku Kaplama(Texturing)

Doku kaplama için gerekli kütüphane dosyaları

Texture Library Pack

Doku kaplama için kullanımda

CTextureLoader ObjectTextureLoader;
GLuint objectTextureId;

objectTextureId=ObjectTextureLoader.loadTextureTGA(“Textures\\file.tga”); //Dosya Yolunu Belirtin

daha sonrasında ise

glEnable(GL_DEPTH_TEST);
    glDepthMask(GL_TRUE);
    glDepthFunc(GL_LEQUAL);    
    glEnable(GL_ALPHA_TEST);
    glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
    glEnable(GL_TEXTURE_2D);
    glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA,GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
    glEnable(GL_BLEND); //Eğer Alpha Blending kullanacaksanız.

    glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, objectTextureId);
    glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_LINEAR);    // Linear Filtering
    glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_LINEAR);    // Linear Filtering

Sonrasında ise çizeceğiniz objeyi burada oluşturmanız gerekmektedir.


Responses

  1. Hocam bir kac tane ornek upload etme imkanınız var mı ? Örneklerden daha iyi anlasılıyor.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: